13 Haziran 2012 Çarşamba

Çekirdekli & Fıstıklı Tavuk Parçaları

İlhamım geldi ! Blog yazmaya başladığımdan beri biliyordum, birgün gelecekti, bir anda aklıma düşecekti:) 
Dün akşam ne pişirsem diye düşünürken, evde kalan çekirdek içi ( yeşil salataya çok severimmm) ve parça fıstıklar dikkatimi çekti.
O anda dedim ki, evet- bugüne kadar hiç kimsenin yapmadığı bir tarifi, ilk tarifimi yaratıyorum!:)






Malzemelerim
( 4 kişilik )

  • 4 parça tavuk göğüs
  • 1 paket çekirdek içi
  • 1 paket kırık şam fıstığı
  • 2 yumurta
  • Galeta Unu
  • Tuz
  • Ayçiçek yağı
  • Yanında servis için domates, biber, patates püresi 

Nasıl Hazırladım ?

Çok pratik bu ilk gözağrım:) tarifte öncelikle tavuk göğüslerini nuggets gibi uzunlamasına kestim.
Sonrasında her bir parçayı sırasıyla önce galeta unu, sonra yumurta ve en son olarak tuzla karıştırılmış çekirdek içlerine ve kırık fıstıklara buladım.
Önceden ısınmış ayçiçek yağına atarak yaklaşık 3 dakika çift taraflı kızarttım.
Çekirdeğin çıtırı, fıstığın yanık kokusu bile lezzetin sinyalini veriyor:)

Yanında servis için hafif közlediğim biberler ve domatesi de hazırladım. Püreyi damak zevkinize göre ekleyebilirsiniz ancak tavukların oldukça doyurucu olduğunu belirtmek isterim. Bir kez deneyin!

Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder