3 Haziran 2012 Pazar

Gorgonzola Peynir Soslu Gnocchi

Son bir haftam maalesef biraz hastalıkla geçti.
En çok keyfimi kaçıran da blog için yeni bulduğum tariflerimi deneyememek oldu. Neyse ki dün eşimin ablası Deniz, günümü aydınlattı gnocchi tarifiyle:)
Bir bölümünü kendi evinde hazırlayıp geldi, burda pişirmeye devam ettik.
Tabi ki sonuç muhteşem; çok doyurucu aynı zamanda çok lezzetli.. 




Malzemelerim
( 6 kişilik )

  • 6 Patates
  • Zeytinyağı
  • Bir parça Tereyağı
  • Un
  • 1 Yumurta Sarısı
  • Gorgonzola Peyniri ( 1 paket )
  • 2 Paket Krema
  • İrmik Unu
  • Parmesan Peyniri
Nasıl Hazırladım ?

6 tane patatesi heryerini zeytinyağı ile yağlayarak, üzerine çatalla delikler açıp önceden ısıtılmış 220 derece fırında 1 saat pişirdim.
Dışı çıtır, içi yumuşaklaşmış patatesleri biraz soğumaya bıraktım ve sonrasında kabuklarını soydum.
Püre kıvamında ezdikten sonra 1 yumurta sarısını ekleyip, aldığınca un ekleyerek iyice yoğurdum.
Hamur gibi olduğunda 3 parçaya böldüm, sosis şeklinde yuvarlayıp 2cm büyüklüğünde parçalar olacak şekilde kestim. Burada farklı şekiller de uygulayabilirsiniz.
Tüm parçaları irmik ununa bulayarak 20 dakika buzdolabında beklettim.
Kaynar suda 4 dakikaya yakın ( suyun üzerine çıkacak kadar ) haşladım ve süzdüm.

Gelelim sosa; 
Tereyağını erittikten sonra kremayı ve gorgonzola peyniri ekleyerek , peynir tamamıyle eriyecek kadar pişirdim.
Burada gorgonzola peyniri yerine blue cheese, rokfor gibi tuzlu peynirleri de kullanabilirsiniz.
Son olarak sosu gnocchilerin üzerine dökerek bir tur karıştım. Ve yemek hazır.
Üzerine parmesan ekleyerek servis yapabilirsiniz, karabiber de tercihe göre kullanılabilir.

Afiyet olsun :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder