22 Mayıs 2012 Salı

Deniz Mahsüllü Spagetti

Geçtiğimiz hafta eşim Almanya seyahati dönüşünde, Hamburg'da e-5 gibi bir yol üzerinde buldukları restorandan ve tadı damağında kalmış deniz mahsüllü spagettiden günlerce bahsettikten sonra, haftasonu bu menüyü denemeye karar verdim. Araştırdığım tariflerden içerik olarak da , tad olarak da onu yakaladım galiba, rengi de dahil :)




Malzemelerim (4 kişilik)

  • 300 gr Spagetti Makarna
  • 2,5 lt su
  • 200 ml Krema
  • 10 adet Jumbo Karides
  • 250 gr Kabuklu Kum Midyesi
  • 4 Adet Kalamar
  • 150 ml Beyaz Şarap
  • Karabiber
  • Toz Acı Biber
  • Toz Tatlı Biber
  • Zeytinyağı
  • 6 Diş Sarımsak ( 2ye bölünmüş )
  • 4-5 adet Cherry Domates
  • Parmesan Peyniri
  • Frenk Maydanoz

Nasıl Hazırladım ?

Malzemeler bol olsa da , hazırlaması oldukça pratik ve aslında makarna pişene kadar hepsi hazır olan bir soslu yemek bu.
Ön hazırlık için yapılması gereken ; kalamarları ince doğramak, sarımsakları soyup 2 ye bölmek, karidesleri sadece kuyruklu kalacak şekilde kabuğundan ayırmak olacak.
Kaynamış suya makarnaları atar atmaz, başladım sosu hazırlığa.

Önce kum midyesini hazırladım; Wok'a zeytinyağını döktüm çok çok az, 4-5 adet yarım sarımsaklardan içine atarak sarımsakları kavurdum. Kum midyelerini attım, şarabın 50ml sini burada kullanıyoruz, bir tutam tuz, bir tutam toz tatlı ve bir tutam acı biberlerle 2-3 dakika şarabın alkolu biraz çıkana kadar kavurdum ve kabuklar açılmaya başladı. Midyeler hazır. Bir kaba aldım.

2. Step de karidesleri hazırladım; Wok'u kağıt havluyla sildim, yeniden zeytinyağı koydum, aynı sırayla sarımsaklar, karidesler, tuz ve biberlerle karidesler kızarıncaya kadar karıştırdım. 2-3 dakika içinde karidesler hazır.Midyelerin yanına aldım.

Son olarak kalamarları temizlediğim Wok'a aldım. Zeytinyağı, kalan sarımsaklar tuz,toz biber ve tatlı biber üçlüsünü de ekledikten sonra 2-3 dakika da kalamarları pişirdim ve daha önce ayırdığım karides ve kum midyelerini tekrar Wok'a alarak, tüm deniz ürünlerini birleştirdim. Önce cherry domatesleri ,sonra 100 ml beyaz şarabı ekleyerek alkolu biraz uçacak kadar bekledim. Suyu azalınca kremayı da ekledim; sosumuz hazır.

Tüm bunlar 8 dakikada oldu:)  Makarnanın suyunu süzdükten sonra hazırladığım sosla güzelce karıştırdım.
Tabağa aldığımda parmesan ve frenk maydanozla süsleyerek servis yaptım.

Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder