21 Nisan 2012 Cumartesi

Çikolatalı Donuts

Yoğun iş günlerinin ardından uzun süren diyetimi bozdum ve kendimi ödüllendirdim!
Bu haftasonumu , televizyonun karşısında oturarak ve bu yaramaz donutsları yiyerek geçireceğim:)



Malzemelerim
(16 adet için)
  • 1 su bardağı süt
  • 20 gram yaş maya
  • 3 su bardağı un
  • 3 adet yumurta sarısı
  • 3 çorba kaşığı tozşeker
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 100 gr tereyağı( eritilmiş)
  • 1 paket bitter çikolata
  • 1 paket beyaz çikolata
  • kızartma yağı
Nasıl Hazırladım ?

Öncelikle sütü tencereye koydum ve kaynamaya başlayınca altını kapattım.
Ilınmasını bekledikten sonra, 3 su bardağı undan 3 kaşık un alarak yaş maya ile beraber sütü karıştırdım. 
Bu karışımı 10 dakika bir kenara bıraktım( sütün hafif kabarması gerekiyor )

Kalan unu karıştırma kabıma döktüm, ortasını açarak içine 3 yumurta sarısını, limon rendesini, 3 kaşık toz şekeri, kenarda beklemiş olan süt karışımı ve tereyağını ekledim. İyice yoğurdum ve üzerine bir bez kapatarak 45 dakika hamurun mayalanmasını bekledim.

Bundan sonrası kolay. Sıvı yağı iyice ısıttım ve yuvarlak şekillerde kalın kesilmiş yuvarlak hamurlarımın ortasına delik açtıktan sonra ( tıpkı bir donut gibi:)), kızartmaya başladım.
Yağını çekmesi için kızardıkça donutsları kağıt peçeteye dizdim.

Bir taraftan çikolataları benmari usulü erittikten sonra üzerine akıttım ve çilekleri yanına dizerek servise hazırladım.

Afiyet olsun:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder