10 Nisan 2012 Salı

Havuç Kurabiyeler

Adından kurabiyelerin havuçlu olduğunu düşünebilirsiniz ama aslında ismi şeklinden geliyor:)
Yemek stilistliği kursumda minik hilelerle, görüntü farklılıklarıyla yemeklerin nasıl daha lezzetli görüneceğini öğrenmiştim.
Tadı biraz sıradan gelebilir çünkü özünde sade bir kurabiye,çoğumuzun bildiği tariflerden ama görüntüsü masalara oldukça dekoratif olacaktır :)



Malzemelerim

Yaklaşık 12 adet kurabiye
  • 200 gr oda sıcaklığında margarin
  • 2,5 su bardağı un
  • 1,5 su bardağı pudra şekeri
  • Bir tutam tuz
  • 1 Yumurta

Nasıl Hazırladım ?

Tüm malzemeleri karıştırarak yumuşak bir hamur hazırladım.
Hamuru yarım saat buzdolabında dinlendirdim.
Sonrasında çıkararak, hamurları küçük parçalara ayırdım ve havuç şeklini verdim.
Hepsi tamamlandığında tekrar 15 dakika buzdolabında beklemesi için koydum.
Bu esnada fırını 180 dereceye getirerek ısınmasını sağladım.

Buzdolabında bekleme süresi tamamlandığında önceden ısıtılmış fırına attım ve üzerleri beyaz kalacak şekilde 15-20 dakika pişirdim.
Süresi dolunca kapalı fırında bir süre daha beklettim içlerinin daha iyi pişmesi için.

Servis esnasında üzerlerine pudra şekeri serperek, kurabiyelerin altına maydanoz koydum. Turuncu peçetemle servis yapmayı denediğimde aynı havuç gibi gözükmemişler mi?
Bence çok tatlılar:)

Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder