8 Nisan 2012 Pazar

Deniz'in Tarifi- Ballı Hardallı Tavuk

Blog hazırlamaya karar verdiğim dönemlerde bana en çok ilham veren kişidir Deniz Bensason- eşimin ablası.
Gittiğimiz her restoranda yemek konusunda seçiciliği, ısmarladığı menü ile ilgili yorumları bana yemek yeme konusunda olmasa da kesinlikle pişirmek için teşvik edici olmuştur:)
Ondan aldığım bir çok tarif var aslında, blog için hazırlamaya henüz zamanım olmadı ama onun benimle blogum için paylaştığı tarifi bu akşam hazırladım ve işte detaylar:)




Malzemelerim

  • 2 göğüslü tavuk budu
  • 4 tatlı kaşığı tane hardal
  • 4 tatlı kaşığı bal
  • Bir tutam karabiber
  • Bir tutam tuz
Yanında makarna için ( 2 kişilik);
  • Yarım paket taglietelle makarna
  • 1 su bardağı süt
  • 15 dilim sarı burger peyniri

Nasıl Hazırladım ?

Tavuk için; tüm malzemeleri bir kapta karıştırdım ve fırça yardımıyla hepsini tavukların heryerine güzelce sürdüm.
Önceden ısıtılmış 190 derece fırına koydum ve 25 dakika pişirdim. Balın tavuga verdiği çıtırlık hissi ve tabi ki hardalın lezzetini muhakkak denemelisiniz.

Makarna için ; makarnayı normal kurallarıyla haşladım.
Tabi ki burada farklı tadı veren sosu.

Sütü yüksek ateşe koyarak, küçük parçalara böldüğüm sarı peyniri yavaş yavaş eklemeye başladım. Tüm peynirler bittiğinde sütünde ısısı arttığında ateşi kısarak sarı peynirin sütü kaynatmadan tamamıyle karışmasını sağladım. 
Son olarak haşlanmış makarnanın üzerine tüm sosu ekledim ve makarna da bu esnada hazır olmuş oldu. 
Üzerine karabiber ekerek servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder