28 Nisan 2012 Cumartesi

Sevil Anne'nin Tarifi - Pırasa Köftesi & Tavuk

Blog hazırlamaya başladığımdan beri Sevil Anne'nin başının etini yedim, bu tarif için:)
Seneler önce pirasa köftesini onlarda yemiştim. Tarifini istediğimde tek başıma yapamayacağımı anladım, bugün beraber yaptık.:)




Malzemelerim
( 3 kişilik- 15 adet köfte )

  • 1 kilo pırasa
  • 250 gr kıyma
  • 1 yumurta
  • 2 kaşık un
  • tuz( tercihe göre )
  • Bir tutam karabiber
  • Kalçalı Tavuk( tercihe göre 1 bütün tavuk )
  • 1 silme çorba kaşığı domates salçası
  • 100 gr tereyağı
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı
  • kızartma için un
  • kızartma için 2 yumurta
Nasıl Hazırladım ?

Öncelikle mutfak robotunda küçük parçalara böldüğüm 1 kilo pırasayı 40 dakika haşladım.
Biraz soğumasını bekleyerek suyunu süzünceye kadar ellerimle sıktım. Burada elinize küçük parçalar alırsanız daha kolay suyunun çıkmasını sağlayabilirsiniz.

250 gr kıyma ile suyu süzülmüş pırasayı içine 2 kaşık un, yumurta, tuz ve karabiberi ekleyerek iyice yoğurdum. Sevil Anne'nin sırrı; karışımın rengi:) Tam olarak haki rengini alması gerekiyor. 

Karışımı 15 eşit parçaya bölerek, top şeklinde ovalleştirerek köftelere şeklini verdim.
Buzdolabına atarak dinlendirmeye bıraktım.

Köfteler dinlenme esnasında; tavukları hazırlamaya başladım.Tereyağını ve zeytinyağını tencerede eriterek, tavukları çift yönlü iyice kızarttım.
Sonrasında domates salçasını sulandırarak tencereye ekledim ve 20-25 dakika pişmeye bıraktım.

Buzdolabindan köfteleri alarak; önce un'a, sonra çırpılmış 2 yumurtaya bulayarak çok çok az hemen döndürecek şekilde kızarttım.
Tavuğun salçalı sosunu , altı düz bir kaba ( ben borcam kullandım) 4-5 çorba kaşığı döktüm. Üzerine kızarmış köfteleri dizdim, ve çok kısık ateşte sosu içine çekecek kadar kısa zaman aralıklarıyla döndürerek demlendirdim.

Yanına pişirdiğim tavukları da koyarak servis ettim.

Afiyet olsun :)
 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder