11 Mart 2012 Pazar

Carbonara Tagliatelle

Bugünkü menüyü yine bir italyan seçelim dedik.
Tarifi yine birkaç yerde farklı. Ama ortak noktası hep aynı; krema!


Malzemelerim

  • 3 yumurta sarısı( çırpılmış)
  • 200 gr krema
  • 100 gr parmesan peyniri ( alternatif önermiyorum)
  • 1 kuru soğan
  • 100 gr et jambon ( tercihe göre çemensiz pastırma ,veya bacon kullanılabilir )
  • 400 gr tagliatelle
  • tuz
  • değirmen karabiber
  • zeytinyağı

Nasıl Hazırladım ?

1 kuru soğanı ince ince kıyarak, zeytinyağı ile soteledim. 
Soğanlar hafif kızardıktan sonra jambonları ekleyerek pişirmeye devam ettim.
Bu esnada, makarnamı 8 dakikaya ayarlarak pişirmeye başladım.

Jambonlar ile soğan iyice kızardıktan sonra, makarnanın kendi suyundan 2 kepçe alarak sosuma ilave ettim.
200 gr kremayı içine dökerek, 2 dakika kadar kısık ateşte kaynattım.
Kaynama süresi dolduktan sonra, ocağı kapatarak, çırpılmış yumurtaları ve 100 gr parmesan peynirini ekleyerek sosumu hazır hale getirdim.
Tuz ve karabiber eklemeyi de unutmayalım.

Makarnayı suyundan süzdükten sonra, sosumla iyice karıştırdım.
Servis tabağına aktararak, üzerine değirmen karabiber ile tatlandırdım.
Ve sofraya gitmeye hazır.

Afiyet olsun:)



1 yorum:

  1. Hande hanım merhabalar,
    Yine güzel bir tarif yine leziz bir yemek, dün akam tarifinizi denedim ve ne yalan söyleyim bayıldım sizden lezzetli olmasın çok güzeldi.
    yam yum ham hum gibisinden sesler çıkartarak yedim ister istemez..

    YanıtlaSil