27 Mart 2012 Salı

Biscotti

Home Tv 'de biscotti tarifini yakaladım. Sonra internetten farklı farklı reçeteler buldum.
Ara sıra Cafe Nero'da kahve eşliğinde yemeyi severim, ama yeni öğrendiğim bir bilgi; Roma'da diğer adı "tozzetti"imiş ve noel döneminde vin santo denilen tatlı bir şarap eşliğinde yeniyormuş.







Malzemelerim 

  • 3 yumurta
  • 1 bardak şeker
  • 3 bardak un
  • 2 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 2 tatlı kaşığı karbonat
  • kuru üzüm ve badem( veya karışık kuruyemiş )


Nasıl Hazırladım?


İtalyanca adından geldiği gibi; en önemli özelliği biscottinin 2 kez pişiriliyor olması.
Hazırlanışı oldukça kolay. 
Öncelikle 3 yumurta ve 1 bardak şekeri yüksek hızda çırptım,
İçine un, kabartma tozu ve karbonatı elekten geçirerek serptim.
Karıştırmaya devam ederek, içine kuruyemişleri attım.
Yumuşak bir hamur oldu.. Ellerimi güzelce unlayarak ellerime yapışmamasını sağladım.
Fırın tepsisine yağlı kağıdı serdikten sonra, üzerine 2 adet rulo şeklinde hamuru güzelce yerleştirdim.
Hamurları 200 derecede önceden ısıtılmış fırına verdim ve yaklaşık 35 dakika pişirdim.
İlk pişirme seansı tamamlanmış oldu; fırından çıkardım ve ince ince dilimledim.
Dilimli hamurları tekrar fırına verdim ancak bu sefer 150 dereceye düşürerek.
Yaklaşık 10 dakika daha fırında pişirdikten sonra, 2.seansı da tamamladım.
Ve biscottiler hazır !
Hava almayan bir kaba koyarsanız, 1 hafta kadar muhafaza edebilirsiniz.
İşgünleri kahvaltıları için her zaman evde bulunmalı!


Afiyet olsun:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder