19 Mart 2012 Pazartesi

Somonlu Tartalet

" Yaz gelsin, teraslarımıza, balkonlarımıza çıkalım.. 
Gün batımı rüzgarı ile sofraları kuralım..
Geniş bir ziyafet olsun; türlü canapéler,çeşitli aperitifler .. Birer kadeh kırmızı şarap elimizde, sohbetle gecemizi sürdürelim.."


Yılın bu mevsiminde, bu hayalle hazırladım Somonlu Tartaleti.:)


 Malzemelerim

  • 4 tane taze yufka
  • Margarin
  • Füme Somon
  • Creme Fraiche ( servisten 1 gün önce )
  • Karışık biber
  • Lime dilimleri

Nasıl Hazırladım ?

Tartaletin en önemli kısmı; yufkaya bu tas görüntüsünü verebilmek.
Bu şekle bürünecek ki; içine peyniri, somonu ve lime dilimlerini koyabilelim .

Hazırlık aşamasında fotoğrafını çektim, umarım yardımcı olmuştur çünkü yazmak istediğimde nasıl tarif edeceğimi bilemeyebilirdim.
Yufkaları 8'er cmlik dilimlere kestim.
Bir taraflarını erimiş margarinle yağladım,
yağlı tarafı cupcake kalıbının içine denk gelecek şekilde, 2şer tane çapraz "X" :) şeklinde dizdim.
Böylece yanları kapanmış oldu.
180 derece fırında, yaklaşık yarım saat pişirdim.
Ve çıktığında yukarıdaki çıtır çıtır kalıba dönüştü.Soğumaya bıraktım.

2.Aşamamız Creme Fraiche hazırlamak. Bilmeyene zor isminden. Hazır almayı yeğlerdim ama Ev Cini o kadar güzel anlatmış ki.. Tam da kıvamında oldu.Tek sorun servisten 1 gün önce hazırlanması.Tartaletleri taze tutmak önemli.


Son aşama olarak da taze kremayı, somonu ve lime dilimlerini içine koyarak biberlerle süsledim.Ve servise hazır.


Afiyet olsun:)









1 yorum:

  1. ÖFFFF. KARNIM ACIKTI. DEDİĞİN GİBİ BUZ GİBİ ŞARAP,AÇIK HAVA VE ELİMDE BU SOMONLU KITIRLAR.ELİMDEN AL HEMEN BİTİREBİLİRİM HEPSİNİ. ŞARABIM KIRMIZI OLACAK UNUTMA... EEE NE ZAMAN ?. . .?.. KULAĞIMA BİR SES GELDİ KİM ??? O UKALA ! ELBETTE KIRMIZI ŞARAP SOĞUKTA İÇİLİR. BUZZZZ GİBİ HEM...TEKRAR KUTLUYORUM HANDECİM... BUNU KARBONARANIN YANINA LİSTELEDİM..

    YanıtlaSil