21 Mart 2012 Çarşamba

Frenk Üzümlü Parfe

Bugüne kadar hep Dr. Oetker le yapıp yediğim parfenin tarifini Point Hotel Barbaros şeflerinden buldum.
Baştan söylemeliyim, hazırları kadar kolay olmuyor.:)
Kıvamında ve sosu parfenin üzerine tutmakta zorlandım.
Dolayısıyla şekline minik bir dokunuşla; aynı lezzeti yakaladım sanırım.:)




Malzemelerim

  • 10 adet yumurta sarısı
  • 200 gr toz şeker
  • 500 gr krema
  • Frenk üzüm sosu
Frenk üzüm sosu için;
  • 200 gr Frenk üzümü
  • 80 gr pudra şekeri
  • 20 gr nişasta

Nasıl Hazırladım ?

Sıcak suyun içine bir kap koyarak yumurta sarılarını ve toz şekeri benmari usulü çırptım.
Sapsarı renkten korkmayın, sonrasında içine 500 gr kremayı çırparak koyunca parfe rengini buluyor:)
Frenk üzüm sosu için de; malzemelerin hepsini çok az su koyarak pişirdim. Nişastanın ne kadar yoğunluk verdiğinde görünce yazımın başında neden sosu alta koyduğumu anlayacaksınız:)
45 dakika dondurucuda bekledikten sonra parfem tam kıvamına geldi, üzerine ayırdığım frenk üzümlerini koyarak süsledim ve servise hazır.

Afiyet olsun:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder