10 Mart 2012 Cumartesi

Krem Brule ( Créme Brulée)

En sevdiğim tatlılardan biri olan Krem Brule'yi yapmaya karar verdim dün.
Evet dün diyorum, çünkü fotoğrafa ve servise hazır olması için üzerinden 24 saat geçmesi gerekiyordu.
Krem brule tarifini internetten çok araştırdım. 8 farklı pişirme şekli ile karşılaştım;
bazı tarifler çok uzun, bazıları çok karışık, bazıları çok detaylı idi.
Sanırım en pratik tarifi yarattım:) çok da lezzetli oldu.




Malzemelerim

  • 3 su bardağı süt( 6 kişilik servis için)
  • 2 kutu krema
  • 4 yumurta
  • 1 paket şekerli vanilin
  • esmer şeker
  • pudra şekeri

Nasıl Hazırladım ?

Öncelikle 3 su bardağı soğuk süt ile, 2 kutu kremayı karıştırarak 2 dakika ocakta kaynattım.
Kaynama sonlandığında ılınması için bir süre bekledim.
Yoğun sıcaklığı bittiğinde içine 4 yumurta ile vanilini karıştırarak yaklaşık 10 dakika yavaş hızda karıştırdım.
Tüm malzemelerin iyice karıştığından emin olduktan sonra, fırını 180 derecede turbo ayarında hazırladım.( fırın ısınına kadar karışımınızın soğuması olumlu bir süreç)

Karışımı , tüm servis tabaklarına ayırdıktan sonra, fırın tepsinine dizdim. 
İnternetteki tariflerden öğrendiğime göre, "benmari usulü" pişirme diye bir yöntem varmış:)
Isıyla direk temas etmemesi gereken gıdalar bu yöntemle pişirilirmiş.
Krem brule 'nin de en önemli sırrı bu.
Servis tabaklarını dizdikten sonra, neredeyse taşana  kadar soğuk su ile doldurdum fırın tepsisini.
Ve 20 dakika kadar krem brule'yi pişirdim.
Pişirme işlemi tamamlandığında biraz soğumasını bekleyerek, esmer şeker ve pudra şekerini üzerinde gezdirdim.
Eğer restoranlarda olduğu gibi bir görüntüye sahip olmak isterseniz, pürmüz kullanmanız şart.
Pürmüz ile üzerine serptiğim esmer şekerleri iyice yaktım ( muthiş bir karamelize koku yayılıyor ..)
 24 saat buzdolabında bekledikten sonra servise hazır !

Kişi başı one big plate , afiyet olsun:)










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder